Проект створення освітнього хабу на базі філії ЦДЮТ «Дружба»
План:
1. Вступ
2. Проблема
3. Мета
4. Завдання
5.
Пропоноване рішення щодо розв'язування
проблеми і його обґрунтування
6.
Для кого цей проект?
7.
План заходів з реалізації проекту (роботи,
послуги)
8.
Ключові показники оцінки результату проекту
9. Бюджет
10. Співавтори
проекту:
Вступ
За останні роки
відбулася різка зміна форм діяльності, запропонованої дітям в якості способу
організації їх вільного часу.
Щаслива
властивість дитинства і юності-активність , яка постійно шукає свого
виходу і знаходить його, беручи участь в життєдіяльності безперервно
збільшуючись гуртках, в яких допомагають організовуватися дорослі
наставники-педагоги . Діти і дорослі відчувають тут почуття радості і смути,
дружби і ворожнечі, взаємодопомогу, повагу,…одного, мабуть, не
має, байдужості…А ось так ,як ці відносини
складуються, залежить, перш за все, від дорослих. Кажуть, діти
невільні в виборі двох категорій дорослих-батьків і вчителів :перші «задані»
власною сім’єю, другі-школою, класом. Проте діти вільні вибирати коло
спілкування поза сім’єю і школою, і в ньому знайти ту дорослу людину, з
якою їй буде цікаво. ,оцінюючи їх і підпадає оцінці з
їхнього боку в тій же мірі. Їх залежність один від одного в гуртках і
об’єднаннях стимулює їх. Збільшується можливість особистого самоствердження і
самореалізації в вибраних самою дитиною умовами сумісності, змагальності,
взаємодопомоги.
Навряд
чи все це можна переоцінити!
Хотіли ми того чи ні,
але система роботи з дітьми за місцем проживання відійшла у минуле. Ця робота
змінилася докорінно.
Освітня система
виховання допускає одержання дітьми додаткового позашкільного виховання,
керуючись «Законом про освіту».
Знаходячись в
мікрорайоні ,маючи освітню базу, філія призвана через свої програми
реалізовувати запит самої широкої категорії користувачів населення-на
організацію вільного часу.
Виходячи із запитів
населення і програм ЦДЮТ, сама її діяльність набуває значну
різноманітність.
Філія ЦДЮТ «Дружба» -
це приміщення, розміщене в жилому будинку, функціонує в
густонаселеному «спальному» районі площею 330 кв.м. В безпосередній від нього
близькості знаходиться 2 школи, стадіон, 2 бібліотеки,2 дитячих садочка, центр
реабілітації «Забота», «Ветеранська організація скловолокно»,
організація «СОЮЗ _ЧЕРНОБИЛЬ» , «Погран- частини»
та ін.
Організовано філію
відвідують 200 чол.
Педагогічний
колектив: методист,6 педагогів додаткової освіти, керівники гуртків, які
працюють за програмами під керівництвом директора ЦДЮТ. Також тут
створені умови для самореалізації дітей через
колективні творчі справи , участь в діяльності органів самоуправління.
Філія працює за
планом, в якому є місце:
*виявлення і розвиток
творчого потенціалу дітей в гуртку »Театральний» з виступами в бібліотеках з
постановою «У війни не жіноче обличчя»,
на святах мікрорайону : «
МАСЛЯНА», «НОВОРІЧНІ розважальні програми на мікрорайоні, літературно-музичні
композиції до Дня перемоги, виступи перед інвалідами з центру реабілітації
«Забота» сумісні програми і виступи з ветеранами-волонтерами та ін.
*Через змагання з
настільного тенісу, спілкування, виховання патріотизму ,любові до рідного краю,
співробітництво з громадськими організаціями «Союз- Чернобиль»,охоронною
організацією-----,.
*проведення заходів
до свят: «Козацькі забави», турніри з настільного тенісу зі школами
,організаціями, новорічні заходи, до Дня писемності української мови,
розважальні програми до календарних свят, естафет конкурсні змагання між
групами
*акція «Зазывайка»,
«Заходьте до нас на вогник», настільні ігри, розваги, літні табори відпочинку,
англомовні табори та ін.
Всі заходи
підпорядковані режиму роботи, зв’язкам громадськості мікрорайону ,з відому
директора ЦДЮТ, шкіл, садочків, при участі депутатів округу, району,
батьківського комітету.
Стрімкий
розвиток сучасних технологій вимагає від позашкільного
закладу постійного оновлення. Мова йде не тільки про оновлення
підходів до навчання та виховання, але і про облаштування освітнього
середовища. Ми прагнемо по -сучасному облаштувати освітній простір філії ЦДЮТ
«Дружба», що дасть змогу реалізувати сучасні підходи до навчання , виховання та
розвитку дітей та підлітків мікрорайону Скловолокно міста Бердянськ.
Проблема (передумови, обґрунтування необхідності
реалізації проекту):
Довгий час вважалося,
що визначальним фактором якісного засвоєння знань та умінь дітьми є рівень
пізнавальної сфери, а саме відчуття, уява, пам'ять,
мислення.
Психологічні дослідження
останніх років спростували цей традиційний погляд. Не меншу роль, а інколи і
значно більшу, відіграють емоції, які впливають на пізнання.
Про це свідчать
результати опитування учнів «Чим є для вас навчання у позашкільному закладі?»
яке показує їх емоційне ставлення до навчально-виховного процесу. Дані
опитування виявили чітку залежність мотивації до пізнання нового, та якісного
засвоєння знань, від рівня психологічного комфорту вихованців, та їх їхнього
емоційна-ціннісного ставлення до закладу, де вони отримують освіту. Тому
виникає необхідність створення сприятливих умов для пізнання і всебічного
розкриття талантів дітей.
Будівля нашої філії
«Дружба» велика та світла, і в ній є багато локацій, де можна
облаштувати сучасне освітнє середовище, у якому діти мали б можливість здобути
важливі життєві компетенції. Чисельність вихованців філії складає 200, до того
ж наше приміщення використовується для зборів ветеранів, мешканців мікрорайону
тощо, тому виникає необхідність створювати нові локації, для якісного
навчально-виховного процесу із застосуванням нових методики, та сучасного
обладнання.
Мета
- Створити
сучасний, інтерактивний, багатофункціональний освітній простір на базі для
саморозвитку, самовизначення, самоствердження, в процесі спільної діяльності
підлітків та дорослих на підставі індивідуального та диференційованого
підходів.
Завдання:
- Організація
спільної діяльності та активного досуг дітей та їх батьків
- Створення
атмосфери психологічного комфорту, умов для розвитку культурної, емоціональної
та комунікативної сфери як засіб профілактики девіантної поведінки підлітків
- Зміцнення
здоров’я підлітків та пропаганда здорового способу життя
- Створення
позитивного іміджу закладу у місті Бердянськ
Пропоноване рішення
щодо розв'язування проблеми і його обґрунтування:
Розуміючи
важливість створювання сприятливого емоційна-навчально-відпочинкове середовища
у філії ЦДЮТ «Дружба» ми вирішили облаштувати для вихованців локацій (хабів) у
приміщеннях філії і на нашому подвір’ї. Це саме те необхідне інтерактивне
середовище, якого так не вистачає сучасному начальному позашкільному закладу.
Отже, обладнавши приміщення всім необхідним, ми зможемо зробити
навчально-виховний процес вихованців по-сучасному яскравим, цікавим, наповненим
і змістовним.
Для кого цей проект:
Цільова аудиторія
проекту:
- 300 вихованців філії,
- 50 вихованців щорічного літнього денного табору,
- 7 педагогів та методист філії,
- понад 20 членів батьківського комітету,
- понад
50 членів Спілки ветеранів заводу Скловолокно .
План заходів з реалізації проекту (роботи, послуги):
Sport хаб (демонтаж існуючого покриття та облаштування
нового покриття, облаштування локації для занять спортом, придбання тренажерів
та встановлення спеціального покриття, придбання тенісних столів 3
одиниці,)
Cooking хаб (виготовлення меблів та техніки для облаштування кулінарного хабу,
доставка та встановлення)
Talent хаб, Art - хаб (встановлення перегородки, придбання диванчиків та крісел
та іншого обладнання)
IT хаб, working- хаб (придбання обладнання, ноутбуки, 3д принтер, плоттера,
інтерактивні дошки)
Ключові показники оцінки результату проекту:
Перш за все, що має змінити реалізація цього проекту,
це ставлення вихованців до організації освітнього простору: він має бути
динамічний, яскравий, сучасний, інтерактивний;
По-друге, ми очікуємо зростання цікавості дітей до навчання,
підняття мотивації , прояв творчих здібностей та креативних
ідей учнів, і , як результат, покращення успішності гуртківців.
По-третє, реалізацію принципів педагогіки партнерства, яка може бути
реалізована саме в нестандартних умовах навчання.
Також ми хочемо забезпечити можливість наших підопічних розвиватися в межах
філії розумово, естетично, фізично, відчувати психологічний комфорт та
проходити соціалізацію в наближених до життя умовах.
Отже, ми прагнемо реалізувати основні принципи НОВОЇ української школи!
Бюджетні кошти: 1000000
млн.грн.
Співавтори проекту:
Л.М.Ткаченко, І.В.Дибцева, Н.С. Олійник ,Л.Г.Іванова,Г.В.Голубова.
Коментарі