Робота методиста в системі освітнього простору.
Методисту сучасного
навчального закладу доводиться працювати в період
оновлення функціональних обов'язків та видів
управлінської діяльності. Обов'язок методиста ̶ створити
умови, в яких кожен міг би само реалізуватися.
Основна
мета роботи методиста – задоволення потреби педпрацівників в
оволодінні передовою технологією навчання та виховання, у накопиченні
нових знань, покликаних розвивати творчий потенціал сучасного
педагога, вдосконалюючи його педагогічну культуру.
За
останні роки відбулася різка зміна форм діяльності, запропонованої дітям в
якості способу організації їх вільного часу.
Щаслива
властивість дитинства і юності-активність , яка постійно шукає свого
виходу і знаходить його, беручи участь в життєдіяльності безперервно
збільшуючись гуртках, в яких допомагають організовуватися дорослі
наставники-педагоги . Діти і дорослі відчувають тут почуття радості і прикросте
, дружби і ворожнечі, взаємодопомогу, повагу,…одного, мабуть, не
має ,байдужості…А ось так ,як ці відносини складуються, залежить, перш
за все від дорослих. Кажуть, діти невільні в виборі двох категорій
дорослих-батьків і вчителів: перші «задані» власною сім’єю, другі-школою,
класом. Проте діти вільні вибирати коло спілкування поза сім’єю і школою, і в
ньому знайти ту дорослу людину, з якою їй буде цікаво. ,оцінюючи
їх і підпадає оцінці з їхнього боку в тій же мірі. Їх залежність
один від одного в гуртках і об’єднаннях стимулює їх. Збільшується можливість
особистого самоствердження і самореалізації в вибраних самою дитиною умовами сумісності,
змагальності, взаємодопомоги.
Діти
різного віку мають суб6єктивну і об’єктивну необхідність спілкуватися з
дорослими і педагогами. Спілкування з педагогом сприяє розвитку духовних
потреб, пізнавальної діяльності інших видів активності, дуже необхідних в житті
дитини, стимулюючи їх самостійність і самореалізацію. Навряд чи все
це можна переоцінити!
Хотіли
б ми того чи ні, але система роботи з дітьми за місцем проживання відійшла у
минуле. Ця робота змінилася докорінно.
Освітня
система виховання допускає одержання дітьми
додаткової позашкільної освіти ,керуючись «Законом про
освіту».
Знаходячись
в мікрорайоні, маючи освітню базу, філія призвана через
свої програми реалізовувати запит самої широкої категорії
користувачів-населення-на організацію вільного часу.
Виходячи
із запитів населення і програм ЦДЮТ, сама її діяльність
набуває значну різноманітність.
Філія
ЦДЮТ «Дружба» - це приміщення ,розміщене в жилому будинку, функціонує в густонаселеному «спальному» районі
площе330 кв .м. В безпосередній від нього близькості знаходиться
2школи,,стадіон,2 бібліотеки,2дитячихсадочка,організація центр реабілітації
інвалідів «Забота», «Ветеранська організація скловолокно»
,організація «СОЮЗ _ЧЕРНОБИЛЬ» , «Прикордонна частина» та ін.
Організовано
філію відвідують200-чол. Педагогічний колектив: методист,9 педагогів ,керівники
гуртків., які працюють за програмами під керівництвом директора ЦДЮТ. Також тут
створені умови для самореалізації дітей через
колективні творчі справи, участь в діяльності
органів самоуправління.
Філія
працює за планом, в якому є місце:
*виявлення
і розвиток творчого потенціалу дітей в "Театральній студії" з
виступами в бібліотеках з постановами «У війни не жіноче обличчя», «Пригоди
Маші і Віті», «Кицьки дім» та ін.,.
на святах мікрорайону
: « МАСЛЯНА», новорічні розважальні програми на мікрорайоні,
літературно-музичні композиції до Дня перемоги, виступи
перед інвалідами з центру реабілітації «Забота», сумісні програми і виступи з
ветеранами-волонтерами та ін.
*Через
змагання з настільного тенісу, спілкування, виховання патріотизму, любові до
рідного краю співробітництво з громадськими організаціями «Союз-
Чернобиль»,охоронною організацією-----,.
*проведення
заходів до свят: « Козацькі забави», турніри з настільного тенісу зі школами,
організаціями, новорічні заходи, до Дня писемності української мови,
розважальні програми до календарних свят, естафети, конкурсні ,змагання між
групами;
*акція
«Запрошуй», «Заходьте до нас на вогник», настільні ігри, розваги, літні табори
відпочинку, англомовні табори та ін.
Всі
заходи підпорядковані режиму роботи, зв’язкам громадськості мікрорайону, з
відому директора ЦДЮТ ,шкіл, садочків, при участі депутатів округу, району,
батьківського комітету.
Щоб
досягти результатів в життєдіяльності філії, проводиться методична робота, зокрема:
*консультації
по плануванню і організації навчально-виховної роботи;
*рефлексія
навчально-виховної діяльності,
*участь
в педрадах ЦДЮТ:
*соціально-виховна
і досудова робота з дітьми;
*участь
в семінарах, методичних нарадах;
*курси
підвищення кваліфікації;
*поповнення
матеріалів методичного кабінету й ігробанку;
*робочі
наради;
*проведення
сумісних заходів з ціллю організації колективу;
*проведення
інструктажів по техніці життєдіяльності;
*поздоровлення
співробітників з днем народження;
*співбесіда
за висновками навчально-виховної діяльності:
проміжна,
річна підсумкова.
*контроль
за навчально-виховною діяльністю і веденням документації.
У
вихованців, які відвідують філію ЦДЮТ «Дружба» спостерігається зниження рівня
злочинності, розвиваються організаційні навики, покращується здоров’я, іде
процес їх фізичного самовдосконалення.
Через
сумісну діяльність дітей і дорослих проходить передача і засвоєння знань,
соціального досвіду; здійснюється взаємодія в управлінні колективом з допомогою
роботи сумісних органів управління. Формується середовище, близьке до
сімейного.
Коментарі