Робота методиста в системі освітнього простору.

 


Методисту  сучасного навчального закладу доводиться працювати в період оновлення  функціональних  обов'язків та видів управлінської діяльності. Обов'язок методиста  ̶  створити умови, в яких кожен міг би само реалізуватися.

Основна мета роботи методиста ­– задоволення потреби педпрацівників в оволодінні передовою технологією навчання та виховання, у накопиченні нових знань, покликаних розвивати творчий потенціал сучасного педагога, вдосконалюючи його педагогічну культуру.

За останні роки відбулася різка зміна форм діяльності, запропонованої дітям в якості способу організації їх вільного часу.

Щаслива властивість  дитинства і юності-активність , яка постійно шукає свого виходу і знаходить його, беручи участь в життєдіяльності безперервно збільшуючись гуртках, в яких допомагають організовуватися дорослі наставники-педагоги . Діти і дорослі відчувають тут почуття радості і прикросте , дружби і ворожнечі, взаємодопомогу, повагу,…одного, мабуть, не має ,байдужості…А ось так ,як ці відносини складуються, залежить, перш за все від дорослих. Кажуть, діти невільні в виборі двох категорій дорослих-батьків і вчителів: перші «задані» власною сім’єю, другі-школою, класом. Проте діти вільні вибирати коло спілкування поза сім’єю і школою, і в ньому знайти ту дорослу людину, з якою  їй буде цікаво. ,оцінюючи їх  і підпадає оцінці з їхнього боку в тій же мірі. Їх залежність один від одного в гуртках і об’єднаннях стимулює їх. Збільшується можливість особистого самоствердження і самореалізації в вибраних самою дитиною умовами сумісності, змагальності, взаємодопомоги.

Діти різного віку мають суб6єктивну і об’єктивну необхідність спілкуватися з дорослими і педагогами. Спілкування з педагогом сприяє розвитку духовних потреб, пізнавальної діяльності інших видів активності, дуже необхідних в житті дитини, стимулюючи їх самостійність і самореалізацію. Навряд чи  все це можна переоцінити!

Хотіли б ми того чи ні, але система роботи з дітьми за місцем проживання відійшла у минуле. Ця робота змінилася докорінно.

Освітня система виховання допускає одержання дітьми додаткової позашкільної  освіти ,керуючись «Законом про освіту».

Знаходячись в мікрорайоні, маючи освітню базу, філія  призвана через свої програми реалізовувати запит самої широкої категорії користувачів-населення-на організацію вільного часу.

Виходячи із запитів населення і програм ЦДЮТ, сама її діяльність набуває  значну різноманітність.

Філія ЦДЮТ «Дружба» - це приміщення ,розміщене в жилому будинку, функціонує в густонаселеному «спальному» районі площе330 кв .м. В безпосередній від нього близькості знаходиться 2школи,,стадіон,2 бібліотеки,2дитячихсадочка,організація центр реабілітації інвалідів   «Забота», «Ветеранська організація скловолокно» ,організація «СОЮЗ _ЧЕРНОБИЛЬ» , «Прикордонна частина» та ін.

Організовано філію відвідують200-чол. Педагогічний колектив: методист,9 педагогів ,керівники гуртків., які працюють за програмами під керівництвом директора ЦДЮТ. Також тут створені  умови для  самореалізації  дітей через колективні творчі справи, участь в діяльності органів самоуправління.

Філія працює за планом, в якому є місце:

*виявлення і розвиток творчого потенціалу дітей в  "Театральній студії" з виступами в бібліотеках з постановами «У війни не жіноче обличчя», «Пригоди Маші і Віті», «Кицьки дім» та ін.,.

на святах мікрорайону : « МАСЛЯНА», новорічні розважальні програми на мікрорайоні, літературно-музичні композиції до Дня перемоги, виступи перед інвалідами з центру реабілітації «Забота», сумісні програми і виступи з ветеранами-волонтерами та ін.

*Через змагання з настільного тенісу, спілкування, виховання патріотизму, любові до рідного краю співробітництво з громадськими організаціями «Союз- Чернобиль»,охоронною організацією-----,.

 

*проведення заходів до свят: « Козацькі забави», турніри з настільного тенісу зі школами, організаціями, новорічні заходи, до Дня писемності української мови, розважальні програми до календарних свят, естафети, конкурсні ,змагання між групами;

*акція «Запрошуй», «Заходьте до нас на вогник», настільні ігри, розваги, літні табори відпочинку, англомовні табори та ін.

Всі заходи підпорядковані режиму роботи, зв’язкам громадськості мікрорайону, з відому директора ЦДЮТ ,шкіл, садочків, при участі депутатів округу, району, батьківського комітету.

Щоб досягти результатів в життєдіяльності філії, проводиться методична робота, зокрема:

*консультації по плануванню і організації навчально-виховної роботи;

*рефлексія навчально-виховної діяльності,

*участь в педрадах  ЦДЮТ:

*соціально-виховна і досудова робота з дітьми;

*участь в семінарах, методичних нарадах;

*курси підвищення кваліфікації;

*поповнення матеріалів методичного кабінету й ігробанку;

*робочі наради;

*проведення сумісних заходів з ціллю організації колективу;

*проведення інструктажів по техніці життєдіяльності;

*поздоровлення співробітників з днем народження;

*співбесіда за висновками  навчально-виховної діяльності:

проміжна, річна підсумкова.

*контроль за навчально-виховною діяльністю і веденням документації.

У вихованців, які відвідують філію ЦДЮТ «Дружба» спостерігається зниження рівня злочинності, розвиваються організаційні навики, покращується здоров’я, іде процес їх фізичного самовдосконалення.

Через сумісну діяльність дітей і дорослих проходить передача і засвоєння знань, соціального досвіду; здійснюється взаємодія в управлінні колективом з допомогою роботи сумісних органів управління. Формується середовище, близьке до сімейного.


Коментарі